Basis Verkoopvaardigheden
Resultaat
U ….
- bent beter in staat telefonisch afspraken te maken
- komt professioneler over in een verkoopgesprek
- structureert uw verkoopgesprek waardoor u bewuster en doelgerichter
- kunt verkopen
- heeft meer zelfvertrouwen in een verkoopgesprek
- gaat uw eigen kwaliteiten herkennen
- bent in staat kritisch naar uzelf te kijken
- bent in staat een goede relatie met uw klant op te bouwen en te behouden
- behaalt meer resultaat uit uw gesprek.
Doelgroep
Deze training is gericht op:
- Commerciële buitendienstmedewerkers, die nog weinig of geen commerciële sales trainingen hebben gevolgd.
- Een verkoopfunctie in een commerciële en servicegerichte omgeving.
- Regelmatig face to face contact en verkoopgesprekken met klanten en prospects.
- MBO werk- en denkniveau.
Inhoud
Onderwerpen die o.a. aan de orde komen zijn:
- Desk Research: het selectieproces van welke prospects u gaat benaderen.
- Telefonische afspraken maken.
- Voorbereiding van het verkoopgesprek: welke aspecten dienen tijdens het gesprek met de klant aan de orde te komen.
- De beeldvormingsfase: het achterhalen van de behoefte van de klant.
- De overtuigingsfase: de koppeling van de klantbehoefte naar het eigen aanbod, het verkopen van de prijs, het omgaan met tegenwerpingen.
- De besluitvormingsfase: koopsignalen en afsluittechnieken.
- De opvolgingsfase: relatiemanagement.
Er wordt met name getraind op de vaardigheid, waarbij veel gebruik wordt gemaakt van audio- en video-opnames om de ontwikkeling van de eigen vaardigheden vast te leggen.
De deelnemers ronden de training af met een individueel actieplan, waarin de adviezen van de trainer zijn opgenomen.