Basis Verkoopvaardigheden

Resultaat

U ….

  • bent beter in staat telefonisch afspraken te maken
  • komt professioneler over in een verkoopgesprek
  • structureert uw verkoopgesprek waardoor u bewuster en doelgerichter
  • kunt verkopen
  • heeft meer zelfvertrouwen in een verkoopgesprek
  • gaat uw eigen kwaliteiten herkennen
  • bent in staat kritisch naar uzelf te kijken
  • bent in staat een goede relatie met uw klant op te bouwen en te behouden
  • behaalt meer resultaat uit uw gesprek.

Doelgroep

Deze training is gericht op:

  • Commerciële buitendienstmedewerkers, die nog weinig of geen commerciële sales trainingen hebben gevolgd.
  • Een verkoopfunctie in een commerciële en servicegerichte omgeving.
  • Regelmatig face to face contact en verkoopgesprekken met klanten en prospects.
  • MBO werk- en denkniveau.

Inhoud

Onderwerpen die o.a. aan de orde komen zijn:

  • Desk Research: het selectieproces van welke prospects u gaat benaderen.
  • Telefonische afspraken maken.
  • Voorbereiding van het verkoopgesprek: welke aspecten dienen tijdens het gesprek met de klant aan de orde te komen.
  • De beeldvormingsfase: het achterhalen van de behoefte van de klant.
  • De overtuigingsfase: de koppeling van de klantbehoefte naar het eigen aanbod, het verkopen van de prijs, het omgaan met tegenwerpingen.
  • De besluitvormingsfase: koopsignalen en afsluittechnieken.
  • De opvolgingsfase: relatiemanagement.

Er wordt met name getraind op de vaardigheid, waarbij veel gebruik wordt gemaakt van audio- en video-opnames om de ontwikkeling van de eigen vaardigheden vast te leggen.
De deelnemers ronden de training af met een individueel actieplan, waarin de adviezen van de trainer zijn opgenomen.