Effectief Verkopen
Resultaat
U …
- wordt zich bewust van ‘oude’ gewoontes
- krijgt een spiegel voor zodat u in staat bent uzelf kritisch te beoordelen
- komt professioneler en overtuigend over
- gebruikt uw verkoopervaring voor verdere verfijning en verdieping van het verkoopgesprek
- wordt zich bewust van een goede structuur in uw verkoopgesprek
- gaat uw eigen kwaliteiten herkennen
- bent in staat een goede relatie met uw klant op te bouwen en te behouden
- ontwikkelt een daadkrachtige afsluittechniek
- behaalt meer resultaat uit uw gesprek.
Doelgroep
Deze training is gericht op:
- Commerciële buitendienstmedewerkers met verkoopervaring.
- Een verkoopfunctie in een commerciële en servicegerichte omgeving.
- Dagelijks face to face contact en verkoopgesprekken met klanten en prospects.
- Minimaal MBO werk- en denkniveau.
Inhoud
Onderwerpen die aan de orde komen zijn de vier fasen in het verkoopgesprek:
- De analysefase: het achterhalen van de behoefte van de klant.
- De argumentatiefase: de koppeling van de klantbehoefte naar het eigen aanbod, het verkopen van de prijs, het omgaan met tegenwerpingen.
- De afsluitfasefase: koopsignalen en afsluittechnieken.
- De opvolgingsfase: relatiemanagement.
Er wordt met name getraind op de vaardigheid, waarbij veel gebruik wordt gemaakt van audio- en video-opnames om de ontwikkeling van de eigen vaardigheden vast te leggen.
De deelnemers ronden de training af met een individueel actieplan, waarin de adviezen van de trainer zijn opgenomen.