Wat doen wij?

By Objectives ondersteunt organisaties in het realiseren van commerciële doelstellingen. De competenties van de medewerkers spelen hierin een sleutelrol. Immers, zij zijn het die de activiteiten in het verkoopproces goed moeten kunnen uitvoeren, om op de meest effectieve en efficiënte wijze succes te realiseren.

By Objectives wil organisaties en hun medewerkers helpen ‘best practice’ te werken in hun commerciële benadering, door hen op een viertal terreinen te laten excelleren:

  • Goed begrip en beheersing van de commerciële boodschap: Wie is de klant, wat zijn de uitdagingen en koopmotieven en hoe zorgen onze oplossingen voor maximale waarde voor de klant enerzijds en voor onze organisatie anderzijds?
  • Gestructureerd verkopen: Goed begrip van het koopproces van de klant en planmatige, pro actieve aanpak van ons verkoopproces. Transparantie en voorspelbaarheid in de activiteiten en competenties die leiden tot de gewenste resultaten.
  • Vaardig verkopen: Beschikken over / demonstreren van de juiste verkoopvaardigheden in het gesprek met de klant.
  • Klantgericht gedrag: De klant staat werkelijk centraal in de benadering, in plaats van het product of de dienst.

Het is onze overtuiging en ervaring dat juist in de uitdagende markten van vandaag bedrijven en hun medewerkers op deze wijze ‘het verschil’ kunnen maken. Opleiding en training is hiervoor cruciaal, maar moet in onze visie worden opgevolgd en geborgd door een goede sturing en ‘on the job’ coaching door leidinggevenden. Met onze opdrachtgevers maken we graag heldere afspraken over het beoogde resultaat van onze begeleiding.


Een onderscheidende visie en missie in de markt.

De mogelijkheden (producten, dienstenpakket, uitstraling) om deze ook uit te dragen.

Verkoopprocessen ondersteunen het koopproces van de klant.

De inrichting en structuur ondersteunt het gewenste proces.

Systemen en methodieken

Besturing en KPI’s

Beoordeling en beloning

Competenties: de kennis en de kunde om te kunnen adviseren en te verbinden.

– Strategisch
– Consultatief
– Transactiegericht

Klant- en salesgerichte cultuur

Leiderschap en coaching