Effectief Coachen in de Praktijk
Resultaat
U…
- ontwikkelt een inspirerende coachende stijl
- bent beter in staat uw medewerkers efficiënt te coachen on and off the job
- inspireert uw medewerkers op een effectievere manier resultaten te behalen
- kunt beter u eigen gedrag en dat van anderen analyseren en hier effectiever op inspelen
- bent zich bewust van ontwikkelingsmogelijkheden van uw medewerkers en weet daar gebruik van te maken
- bent in staat tot het organiseren en uitvoeren van een praktisch coaching programma
- beheerst de relevante management gesprekstechnieken
Doelgroep
Deze training is bestemd voor managers, hoofden en leidinggevenden:
- Die geen of beperkte ervaring hebben in het coachen van medewerkers.
- Die direct en of indirect meerdere medewerkers aansturen en opereren in een resultaatgerichte omgeving.
- Die medeverantwoordelijk zijn voor het behalen van afdelingsdoelen en die het optimale uit zichzelf willen halen met betrekking tot coachingsvaardigheden.
- Met HBO/WO denk- en werkniveau.
Inhoud
De onderwerpen die o.a. aan de orde komen zijn:
- De rol van de commerciële manager.
- Het planmatig realiseren van groei bij de medewerkers.
- Objectief beoordelen van medewerkers en prestaties.
- Het voeren van coaching gesprekken on and off the job.
- Managementstijlen: van management tot coaching.
- Motiveren van medewerkers.
- Het professioneel overdragen van kennis en vaardigheden op medewerkers.
- Effectief organiseren en houden van vergaderingen en werkbesprekingen.
Het accent in deze training ligt op het oefenen van gespreksvaardigheden,
waarbij veel gebruik wordt gemaakt van audio- en video-opnames om de ontwikkeling van de eigen vaardigheid vast te leggen.