Gestructureerde Marktbewerking
Resultaat
U…
- bent beter in staat klanten en accounts te rangschikken in relatie tot resultaatdoelen voor de korte en de lange termijn
- organiseert planmatig uw verkopen
- managet efficiënt uw eigen rayon of regio
- krijgt inzicht in de waarde en potentie van uw relatiebestand
- formuleert selectiecriteria waardoor u een goed beeld krijgt van uw (potentiële) klanten
- krijgt meer inzicht in methodes om klanten te binden
Doelgroep
Deze training is gericht op:
- Commerciële buitendienstmedewerkers met minimaal twee jaar verkoopervaring Verkoopfuncties in een commerciële en servicegerichte omgeving.
- Professionals die verantwoordelijk zijn voor eigen klanten en prospects en de daarop afgestemde verkoopdoelstellingen.
- MBO werk- en denkniveau.
Inhoud
De onderwerpen die o.a. worden behandeld zijn:
- Gebruik van selectiecriteria om de beste kansen te identificeren binnen bestaande klanten en toekomstige relaties.
- Het inschatten van ‘business in de pijplijn’ en het daarop baseren van betrouwbare prognoses.
- Het vasthouden van strategisch belangrijke klanten.
- Het onderzoeken van verkoopkansen bij relaties die in het verleden verloren zijn gegaan en deze wederom als kopende klant binnenhalen.
- Het geheel van activiteiten en effecten in de markt die leiden tot de huidige en toekomstige verkoop.
Er wordt getraind op kennis, inzicht en vaardigheden, waarbij veel gebruik wordt gemaakt van presentaties, groepsdiscussies en praktijkoefeningen.
Op de laatste dag wordt een individuele huiswerkopdracht gepresenteerd. Er wordt door alle deelnemers een eigen marktbewerking-, regio- en/of verkoopplan gemaakt gekoppeld aan de eigen individuele- en/of teamdoelstelling.