Referenties

Onze consultants en trainers zijn zeer ervaren en hebben meer dan 10 jaar trainingservaring, naast hun praktijkervaring opgedaan in Sales en HR functies. Op deze pagina zijn een aantal cases beschreven van resultaatgerichte salesperformance-projecten waarbij wij nu of in het verleden succesvol betrokken bij zijn geweest. Onderaan deze pagina vindt u een overzicht van zeer tevreden opdrachtgevers (referenties) waar we nu en/of de afgelopen jaren projecten voor hebben mogen uitvoeren.

Een landelijk project (‘Salesdrive’) voor ruim 250 vestigingen, 600 intercedentes, 200 vestigingsmanagers, 7 professionele labels met meer dan 50 consultants en de gehele Sales- en Accountmanagementorganisatie van Tempo-Team. Hierbij is de werk- en besturingsmethode Sales Activity Management voor de gehele verkooporganisatie geïmplementeerd. Door het toepassen van deze methode kunnen zij nu middels één salescockpit gericht actief en vooral vooraf sturen op de Richting, Kwaliteit en Kwantiteit van alle verkoopinspanningen (input) in relatie tot beoogde resultaten (output) en wordt voorkomen dat bijsturing achteraf en dus per definitie te laat plaats vindt.
Verder is in samenwerking met Universiteit Nyenrode het exclusieve ‘Sales Leadership Programme’ voor meer dan 60 accountmanagers , productconsultants en proces managers ontwikkeld en uitgevoerd. Tot slot hebben we jaarlijks een structurele bijdrage geleverd met meerdere salesmodules voor Intercedenten, Consultants en Salesmanagement aan de ‘Tempo-Team Sales Academy’.

 

Implementatie Sales Activity Management voor de verkooporganisatie van ASSA ABLOY (zijnde Lips, Nemef, Vema, Ambouw). Een professionele werk- en besturingsmethode voor een eenduidige, consistente en gestructureerde marktbewerking. Daarna zijn 0-metingen (assessments) afgenomen met behulp van 14 objectieve criteria om het huidige niveau van de verkoopvaardigheden in kaart te brengen en te meten. Op basis van de geconstateerde persoonlijke- en collectieve verbeterpunten hebben we de vaardigheidstraining ‘Consultative Selling’ in maatwerk voor alle 30 accountmanagers en hun managers uitgevoerd. Vervolgens en afsluitend hebben we middels de ‘1-meting’ de progressie gemeten die de accountmanagers hebben gemaakt. Totaalresultaat was dat de performance met ruim 60% was verbeterd!

 

De Daimler Sales Drive: een landelijk project voor alle bedrijfswagen dealers en hun commerciële medewerkers, gericht op groei en het winnen van nieuwe klanten voor trucks en bestelwagens.

 

Randstad Accountmanagement Academy. In samenwerking met Randstad is een academie gebouwd, met modules ter ondersteuning van de leerontwikkeling van de accountmanagers, aangepast voor specifieke doelgroepen zoals Callflex, P/Flex, de Assessment psychologen, HR Solutions en de Key Accountmanagers. Voor de Key Accountmanagers is in samenwerking met Universiteit Nyenrode en ‘Sales Leadership Programme’ georganiseerd.

 

Implementatie Sales Activity Management in de verkooporganisatie van Deli XL met meer dan 100 salesmedewerkers, werkzaam in verschillende marktsegmenten. Ontwerp van de sales dashboards en ondersteuning van de salesmanagers en salesdirecteuren hoe te sturen en te coachen in sales aan de hand van deze dashboards. 0-Metingen (assessments) afgenomen bij alle salesmedewerkers, om de verkoopcompetentie vast te stellen. Aansluitend diverse verkooptrainingsprogramma’s ontwikkeld en uitgevoerd om de benodigde competenties te verbeteren.

 

 

 

Een professionaliseringsslag om het commercieel rendement op het Total Relations Center verder te vergroten. Na de introductie van het TRC-systeem (nieuw telefoonplatform met vastgestelde systemen en procedures) zijn alle leidinggevenden gecoacht in het resultaatgericht aansturen van hun call centermedewerkers. Dit in combinatie met een nieuw ontwikkelde RGW- (Resultaat Gericht Werken-) dashboard. Middels dit dashboard kunnen leidinggevenden en medewerkers gericht actief en vooral vooraf sturen op de Richting, Kwaliteit en Kwantiteit van telefooncontacten met klanten (input) in relatie tot beoogde resultaten (output). De bijsturing werd dus proactief.
Na de 0-metingen (assessments) voor ‘outbound call centermedewerkers’ telefonische (‘outbound-‘) verkooptrainingen uitgevoerd en salescoachingstrajecten voor leidinggevenden op de werkvloer begeleid. Afsluitend is er met de 1-metingen de gemaakte progressie gemeten die de callcenter medewerkers hebben gerealiseerd. Het resultaat van het totaaltraject was dat, naast een gezonde en motiverende verkoopcultuur, de belangrijkste kpi’s (w.o. gemiddelde uur omzet) van de outbound call centermedewerkers is toegenomen met meer dan 15%!!

 

 

 

 

Implementatie Sales Activity Management voor de verkooporganisatie van de Goudse Verzekeringen. Ontwerp van een Salesdashboard met in één oogopslag ieder moment inzicht in individuele en collectieve Resultaten, Activiteiten en Competenties van de verkooporganisatie. Ondersteuning van de (sector-)managers verkoop hoe motiverend proactief en resultaatgericht te sturen en te coachen in sales aan de hand van dit Salesdashboard. Daarna zijn individueel bij alle accountmanagers 0-metingen (assessments) met behulp van objectieve criteria afgenomen. Aansluitend daarop zijn de verkooptrainingen ‘Consultative Selling’ voor alle accountmanagers en hun managers uitgevoerd. Afsluitend zijn de 1-metingen afgenomen bij alle accountmanagers om de progressie te meten die zij allen hebben gemaakt. Totaalresultaat was dat de performance met bijna 60% was verbeterd!

 

 

 

Middels een Sales Drive (‘High Impacttraining”) professionele begeleiding gegeven bij de introductie van het nieuwe verkoopconcept: ‘DELA LeefdoorPLan’.
Doelstelling was om optimaal resultaat te behalen in verkooppresentaties en verkoopgesprekken door een eenduidige en heldere positionering van het ‘DELA LeefdoorPlan’. Dit hebben de accountmanagers zelf gedaan door het zorgvuldig prioriteren van de kenmerken en argumenten, de voordelenanalyse, het genereren van geloofwaardigheid argumenten, het inspelen op behoeften van de klant en het omgaan met veel voorkomende tegenwerpingen met betrekking tot de nieuwe verkoopboodschap van het ‘DELA LeefdoorPlan’. Deze nieuwe verkoopboodschap is niet alleen ontwikkeld maar ook succesvol ingetraind tijdens de tweedaagse workshop. Het ‘DELA Leefdoor Plan’ is, mede door deze workshop,  een zeer succesvol en winstgevend concept (geworden)!

 

Implementatie van de werkmethodiek Sales Activity Management (SAM). Enerzijds door het ontwerp en opleveren van een nieuw Salesdashboard. Anderzijds door ondersteuning van de Salesmanagers, Business Unit Managers en Commerciële Directeur bij het motiverend en resultaatgericht sturen en coachen middels dit nieuwe Salesdashboard. Na deze SAM-implementatie zijn individueel bij alle accountmanagers 0-metingen (assessments) met behulp van objectieve criteria afgenomen. Aansluitend daarop zijn de vaardigheidstrainingen: ‘Consultatief Verkopen’ uitgevoerd voor alle 60 accountmanagers uitgevoerd.

 

Hieronder het overzicht van zeer tevreden opdrachtgevers (referenties) waar we nu en/of de afgelopen jaren projecten voor hebben mogen uitvoeren: