De Winnende Offerte
Resultaat
U….
- bent in staat uw offerte op het juiste moment uit te brengen
- leert uw offerte te onderscheiden van de concurrenten
- leert de behoeftes van uw klant op de juiste wijze te formuleren in de offerte
- bent zich bewust van een slagvaardige strategie tussen de offerte en de order
- impact van uw offertes worden beter met een 30 % hogere scoringskans
Doelgroep
Deze training is gericht op:
- Commerciële buitendienstmedewerkers met minimaal twee jaar verkoopervaring.
- Verkoopfuncties waarin regelmatig offertes met een “lage” aankoopfrequentie en met een relatief hoge investering worden uitgebracht om opdrachten te verwerven.
- Minimaal MBO werk- en denkniveau.
Inhoud
De onderwerpen die o.a. aan de orde komen zijn:
- Analyse van lopende offertes
- Ratio van offertes naar opdrachten
- Persoonlijke analyse van de huidige strategie tussen het uitbrengen van de offerte en het verkrijgen van de opdracht
- Ontwikkelen van een verbeterde strategie
- De offerte zelf: structuur en klantgerichtheid
- De inhoud en vorm van uw offerte
- De opbouw van de winnende offerte
- De interesse wekken van de klant
- Kenmerken van uw aanbod vertalen naar voordelen voor de klant
- Bedrijfsformat versus klantgerichtheid
- Het aanbieden van de offerte
- Het aansporen van de klant tot actie
Eigen offertes zijn het uitgangspunt. Iedere deelnemer maakt een persoonlijk Actieplan om in de praktijk te brengen. Tijdens een eventuele tweede bijeenkomst worden de eigen meegebrachte offertes vergeleken en beoordeeld met behulp van een offerte checklist.