Sales Support Outbound
Resultaat
U…
- ervaart het effect van een goede voorbereiding voor een outbound telefonisch verkoopgesprek
- voelt zich zekerder bij telefonisch contact met uw klanten
- bent in staat om op professionele wijze uw klant te overtuigen
- wordt zich bewust van een goede structuur in uw telefoongesprek
- wordt zich bewust van de mogelijkheden van uw eigen creativiteit
- weet effectief om te gaan met bezwaren en houdt controle over het gesprek
- behaalt meer resultaat uit uw telefoongesprek
- krijgt meer plezier in het benaderen van (nieuwe) klanten
Doelgroep
Deze training is bestemd voor:
- Zowel onervaren als redelijk ervaren medewerkers, die nog weinig of geen commerciële training hebben gevolgd.
- Een commerciële en servicegerichte omgeving.
- Dagelijks frequent telefonisch contact met klanten, waarbij het accent ligt op zelf geïnitieerd uitgaand (outbound) telefoonverkeer.
- Medewerkers met MBO werk- en denkniveau.
Inhoud
De onderwerpen die aan de orde komen zijn:
- Rol van de telefonische verkoop.
- Een goede structuur voor een effectief telefonisch verkoopgesprek.
- Klant- en doelgericht argumenteren en verkopen bij bestaande en nieuwe klanten.
- Het succesvol maken van telefonische afspraken.
- Een betere verhouding realiseren tussen het opvolgen van e-mails en offertes en het noteren en vergroten van orders.
- Effectief ombuigen van tegenwerpingen en daadkrachtig afsluiten van gesprekken.
- Professioneel omgaan met prijsbezwaren van klanten.
Er wordt met name getraind op de vaardigheid, waarbij veel gebruik wordt gemaakt van audio- en video-opnames om de ontwikkeling van de eigen vaardigheden vast te leggen.
De deelnemers ronden de training af met een individueel actieplan, waarin de adviezen van de trainer zijn opgenomen.